'Relaxed' begin van de reis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Brandon en Lucinda - WaarBenJij.nu 'Relaxed' begin van de reis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Brandon en Lucinda - WaarBenJij.nu

'Relaxed' begin van de reis

Door: Lucinda

Blijf op de hoogte en volg Brandon en Lucinda

12 Augustus 2016 | Thailand, Bangkok

Hoewel voor ons de reis relaxed begon in Bangkok, sloeg thuis de spanning toe. Aangekomen op Bangkok airport kochten we een simkaart waarmee we makkelijk op Internet kunnen in Thailand. Het simkaartje zat er nog geen 5 minuten in of het ene na het andere whatsappbericht stroomde binnen over bomaanslagen in Phuket. Wij waren op dat moment stomverbaasd over het nieuws, want we hadden er niets van meegekregen.

Behalve het wennen aan het klimaat hier en het tijdsverschil, gaat alles prima met ons. We hebben khao San road en omgeving vandaag al snel gevonden en ook de Chao Phraya River hebben we bekeken. Na al het nieuws hebben we besloten om het hier voor de eerste dag bij te laten en de bekende tempels zoals de Grand Palace voor vandaag over te slaan. Daar zou een grote vuurwerkshow te zien zijn, omdat de koningin jarig is. Vuurwerk hebben we op khao San road (en dus dichtbij ons verblijf) ook kunnen bekijken. De eerste knallen keken we in elk geval goed om ons heen, want de gedachte alleen al dat het toch maar zou gebeuren...

Ik wil dit bericht positief houden. We hebben vandaag een leuke start gemaakt in Bangkok! Natuurlijk hebben we al heerlijk thais gegeten. De bekende pad thai, Tom yam soep en mango sticky Rice en natuurlijk niet te vergeten verse sapjes hebben we naar binnen gewerkt. Nog een cocktail na, dan kunnen we goed slapen. Onze voetjes zijn nu wel moe na toch wel een vermoeiende reis en slenteren in de straten van Bangkok. Welterusten!

• 12 Augustus 2016 - 19:29

Hans En Jeannette:

Fijn dat jullie goed "geland" zijn. Geniet van al het moois dat de thai te bieden hebben.

Liefs, groetjes Hans en Jeannette

• 12 Augustus 2016 - 22:52